TUKANG BACA

Isnin, 2 April 2012

SIAPA BOSS?

humph. aku bukan apa. kadang-kadang rasa hormat aku kepada orang yang amat berkebolehan dan sesuai untuk menjadi seorang pemimpin pada tanggapan ramai dengan senang lenang pudar. akibatnya,aku tidak suka akan perwatakannya secara zahir, sedangkan dia tidak buat apa-apa pun pada diri aku.

ya, aku seorang yang amat mementingkan kerja. lagi-lagi kerja yang melibatkan kerjasama antara kumpulan dan kadangkala bukannya masuk pun dalam silibus pembelajaran. boleh kata, dalam kerja berkumpulan, aku sebagai penggerak dan sekaligus memegang title 'boss' oleh budak-budak IT aku. rasa nak hempuk je kepala si nazri tu. haha.


mungkin orang tidak suka dengan cara aku bekerja. maaf, aku bukanlah seorang boss yang nak menyuruh kauorang buat itu buat ini, malahan aku sendiri yang akan menyambung kerja kau yang terbengkalai. aku bukan merungut tapi aku minta kauorang tolong sama-sama. kita buat sama-sama.

*aku sayang group IT aku sebab kami duduk sama-sama. fikir sama-sama. buat sama-sama.

aku cuma minta itu. aku bukan apa, kalau kau sebagai ketua, kau jangan lepas tangan. kalau kau diberi kerja, kau jangan lari dari tanggungjawab. kalau kau kena bekerjasama dengan lain orang, kau jangan terus bagi sepenuh kerja itu pada orang.

orang hormat kau. orang suka kau. tapi, kau buat rasa hormat dan sayang itu semakin pudar. sebab apa? satu sahaja, kau lepas tanggungjawab.

jangan khianat amanah yang diberikan, meskipun tanggungjawab yang harus kau pegang itu secebis satu peratus.

yang benar,
amii afandi.

5 ulasan:

L.I berkata...

amboi marah , picit2 kepala sikit . ambil wudhu' ke baring sat . kadang2 tu manusia ni ske pertikaikan apa yg manusia lain buat . mungkin tugas dia dpt tu sukar dia nk handle sorang2 dan dlm masa yg sama dia x tahu nak luahkan kat korang . percayalah , try to establish the link among your members , insyaAllah , Allah will do the rest . hehe May Allah bless .....

amii afandi berkata...

hahaha tak adalah. cuma rasa terkilan je bila kerja tu kena buat sama-sama (ketua yang suruh) then ada ahli yang terus menunding kat aku cakap, "biar dia yang handle."

terkilan kot. padahal aku seorang je perempuan diaorang semua lelaki.

lagi sakit hati bila ramai orang hormat gila dia sebab dia berkhaliber. pergghh.

Falling . berkata...

amii afandi ..

luahan perasaan eh .. heee sbr bro ..

Falling . berkata...

bro ke sis .. haha lenjan .. folo cni ;)

amii afandi berkata...

HAHA ==''

err, aku seorang perempuan. (~.~'')