TUKANG BACA

Rabu, 24 April 2013

MAAF

abah,
minta maaf sebab selalu dapat markah rendah.
minta maaf sebab suka minta duit.
minta maaf sebab asyik tidur, tidur dan tidur.

mama,
minta maaf sebab suka merungut.
minta maaf sebab selalu cakap susah daripada senang.
minta maaf sebab diri ini suka mengaku kalah terlalu awal.

dedeq, adli, anaqi dan qhoyi,
minta maaf sebab tak menjadi kakak yang baik.
minta maaf sebab selalu merengek macam budak kecil.
minta maaf sebab punya perangai yang rasa macam nak sekeh.

kawan-kawan,
minta maaf sebab terlalu pentingkan diri sendiri.
minta maaf sebab diri ini suka buat sesuka hati.
minta maaf sebab suka buat korang rasa nak bagi kaki.

cikgu,
minta maaf sebab selalu main-main.
minta maaf sebab selalu tidak siap kerja yang diberi.
minta maaf sebab suka ponteng kelas hari-hari.

lecturer,
minta maaf sebab tertidur dalam kuliah.
minta maaf sebab selalu sukar tangkap apa yang diolah.
minta maaf sebab  membiarkan fikiran terkapai-kapai melayang.

Tuhan,
minta maaf sebab selalu meninggalkan apa yang disuruh.
dan selalu lakukan apa yang dilarang.
minta maaf sebab selalu mencari-Mu di kala susah.
dan melupakan-Mu di kala senang.

minta maaf semua.

“What’s wrong with falling down when you can always stand up?” – Aya (1Litre of Tears)

p/s : hati ini terlalu sensitif. sampaikan rasa mahu berhenti lakukan semua perkara.

8 ulasan:

L.I berkata...

aku akan selalu doakan kau .

tapi , tak sehebat mak kau . ayah kau . keluarga kau . dan orang orang yang rapat dengan kau .

semoga Allah sayang kau .

amii afandi berkata...

terima kasih encik. doa itu percuma kan?

haha, semua orang pun hebat di mata aku. dan semoga Allah sayang aku.

zubect berkata...

may Allah bless u dear, here and after, may Him bless ur parents, siblings, friends, lecturers and teachers too. amin :)

amii afandi berkata...

amin :)

Zalikha berkata...

Whoa....kite tak tahu apa yang tgh berlaku dalam hidup kau tapi orang kata tanda Allah sayang kat kita bila kite rasa nak taubat.

Semoga kau menjadi blogger yang disayang Tuhan :D

Nadilla Jamil berkata...

Allah loves u sweetheart. and, the familia loves u unconditionally. hugs.

amii afandi berkata...

zalikha : haha tiada apa yang berlaku. aku kan si peruntun jiwa. keke :D

good luck final IB. gambatte! pastikan kau terbang dengan gembira. :)

amii afandi berkata...

kakak pin : thank you *hug*